torsdag den 22. august 2013

overfladens anatomi (blog eller bog?)

hér
bare eksempelvis:

Hvordan valgte du din model?

Oprindeligt havde jeg sat mig selv den udfordring at jeg ville træne – og ikke mindst være på hård diæt – og så bruge mig selv som model i hele bogen. Netop, som jeg var startet med at skrive de indledende afsnit i bogen, blev Michael ansat i vores center. Og jeg kunne med det samme se, at han ville være mere ideel end undertegnede – hvis jeg smed ham på en hård diæt og et meget specifikt træningprogram. For at kunne bruges som model til en sådan bog, skal man både være muskuløs – og mager. En bodybuilder kan ikke bruges – der er simpelthen for mange detaljer omkring sener der “flyder ud”, ikke mindst seneforholdene i underarmen. Så Michael røg på diæt og træning i 3 måneder – og faktisk af to omgange med et års mellemrum, da der var nogle af billederne, som jeg ikke var tilfreds med ved første shooting. Der blev plads til mine lægge, underben og fødder i bogen – simpelthen fordi de stod skarpere. Så jeg måtte også på diæt og træne to gange, da det jo ikke er muligt kun at være på diæt på læggene.

Hvad er din målgruppe med bogen “overflade anatomi”?

Bogen er målrettet mennesker der gennem deres uddannelser studerer anatomi – men bestemt også alle seriøst trænende, som gerne vil vide noget mere om, hvad de enkelte muskler gør, hvordan de isoleres – og hvordan de trænes og belastes. Og så er bogen selvfølgelig også til æstetikeren, der holder af, at se på en flot, veltrænet krop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar