søndag den 23. marts 2014

jeg har ikke tid

jeg har ondt i halsen
havet er der
og dig
vi
ses
nu går
solen ned
bag et andet tag
end det jeg sidder under
det er det; et under: At jeg kan
noget som helst når jeg er spændt og
træt og kras i halsen i går lå jeg vågen af at
hoste tørt og efter nogen tid gav jeg efter og stod
op for at drikke et shot slavewhisky der sveg
men virkede og vi så 12 years a slave på
vores date og kyssede kun mellem
piskeslagene. jeg skulle have
nået alt i dag og før det
men jeg har ikke tid
-en med mig.
må -
ske
er
den
et sted
med dig
ved havet
en sø kan ås
stikke af fra nu-
et som tiden og de
rejser ved hinanden
og står fugtige i vinden
som tørrer solnedgangen
hen over deres kølige kroppe
nu er det for sent at se det nu
er tiden gået og søen er gået med
derfor er der tørt omkring os og du
dribler lidt med en bold i mine tanker
tager jeg den fra dig i tide -
vandet rømmer sig og siger at det må trække
sig tilbage nu er der ikke mere
ikke mere hav om sporene
sletter selve havet med
sand der løber igen
nem os og viser
alt det der
ikke sker med
ondt i halsen med
godt i tanken med driblingerne, du
du fortryder, nej du foretrækker træk frem
for stilstand det er det der gør ondt at synke en
bevægelse



Ingen kommentarer:

Send en kommentar