torsdag den 11. september 2014

hej måne,

 helt stor og tung og gul
måske er vi lige korte
jeg hælder lidt for at mærke efter og panikker over øjeblikkets kortvarrige
hej måne,
du er der endnu, helt stor og tung og gul. Du hænger så lavt at vi kan røre hinanden. har du tænder der bag dine tykke læber, åh jeg ved at du har tænder, små børnetænder med mellemrum og man bliver så glad når du smiler med dem
hej måne,
helt stor og tung og gul
cykler jeg hjem fra atelieret og er underligt lykkelig og ulykkelig på samme tid
for lykken kommer kun i øjeblikke og jeg mærker den her,
måske fordi jeg skriver poesi i mit hoved og bliver overstadig under hjelmen af den spontanitet du har forvoldt og ved at jeg ikke formår at få den samme følelse videregivet senere, til andre, når jeg ikke mere er alene
med dig,
måne, hej
gul, men ikke hel
ser du mig cykle til Amager efter en effektiv dag på atelieret. Har du lige set mit øjeblik i bevægelse
hej måne, du store omvandrer,
du hælder
helt tungt til min side
og jeg vil ikke være andet
end den der ser dig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar